Skandi Trend

2014. december 18., csütörtök

Édes mézes

Nektek mi jut eszetekbe a gyerekkori karácsonyokról? Nekem mindig a mézeskalács illata ugrik be elsőre.  Az a boldogságos nyüzsgés a régi kis konyhánkban, amikor szaggattuk és díszítettük az apró mézeskalács figurákat. Ma már a saját családomban is nagy hagyománya van a mézeskalács készítésnek. Komoly előkészületek előzik meg a nagy alkotást. A méz beszerzése az én dolgom. Nem olcsó mulatság, de én csakis az akácmézre szavazok. Mindig ebből készül a mézes csoda. A gyerekek dolga a szaggatóformák kiválasztása. Jó kis vitákat generál a feladat. De szerencsére mire a tészta elkészül sikerül ez ügyben is dűlőre jutni. A szaggatás idejére ismét szent a béke.


Nem tudom, hogy másoknál ez hogy működik, de én még sosem tudtam annyi mézeskalácsot sütni, hogy 3-4 napnál tovább tartson. Gondolom idén is hamar kiürül a Simone romantikus stílusú sütistárolódobozom. De annyi baj legyen! Akácmézből már most betankoltam, bármikor újratölthetem a dobozokat!




Süssétek együtt ti is!!! :)





1 megjegyzés:

  1. nagyon szépek lettek, jó kis ötletek, köszönöm. ha ti is sokat süttök/főztök, és lesz használt sütőolaj, gyűjtsétek össze, és vigyétek el a kijelölt Mol töltőállomásra. jó dolog, hogy ne a lefolyóba öntsük...http://glurl.co/b-olaj

    VálaszTörlés