Skandi Trend

2014. november 29., szombat

Gátiné Juhász Angéla receptje: Almás pite

Hozzávalók:
  • 33dkg liszt
  • 12dkg cukor
  • 15dkg hideg vaj
  • 75dkg alma
  • 1/2 teáskanál őrölt fahéj
  • 1/4 teáskanál reszelt szerecsendió
  • 1 tojássárgája
  • 1 evőkanál tej
  • 3-4 evőkanál darált dió (elhagyható, csak mi ezzel szeretjük)
  • 5-6 evőkanál hideg víz

  • Először a tésztát készítettem el, mert egy órát kellett pihennie a hűtőben.
30 dkg lisztet összegyúrtam a vajjal, a sóval,2 dkg cukorral és a vízzel.Fontos, hogy a vaj is és a víz is hideg legyen. Miután összeállt a tészta egy órára hűtőbe tettem.
Ezalatt az idő alatt megpucoltam és feldaraboltam az almákat kisebb szeletekre. Egy fél citrom levével lelocsoltam őket, hogy addig se barnuljanak meg,amíg sütőbe nem kerülnek.
A maradék lisztet összekevertem a porcukor maradékával, fahéjjal és szerecsendióval, majd hozzákevertem az almaszeletekhez, és a dióval is megszórtam.
Elővettem a tésztát, és a 2/3 részét kinyújtottam, majd kibéleltem vele az előtte kivajazott pie formát.Villával megböködtem, majd szépen rákanalaztam az isteni illatú almát.
Kinyújtottam a tészta másik felét is, majd befedtem vele az almákat, és körben a székénél, jol lenyomkodtam
Nem azért, de már itt nagyon jól nézett ki!:-)Ezután jött a legélvezetesebb része, a csinosítgatás.
Késsel 1 cm hosszú réseket vágtam bele és a tetejére a maradék tésztából kis leveleket. nyomkodtam.A végén pedig az egészet lekentem a tejes tojássárgájával.180 fokos sütőben légkeveréssel sütöttem kb 40 percig.


Melyik pitesütőt választaná: 

Bármelyiket :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése